معایب طراحی سایت با وردپرس
نوشته شده توسط : ساحل

وردپرس با نام عشقی به نام وردپرس (Love that name, it WordPress) نامی است. چه برای توسعه‌دهندگان و چه برای بیشتر کاربران. ما در اینجا هدف داریم که کمی این عشق را از ابعاد دیگری نیز مورد بررسی پیمان دهیم، زیرا باور داریم که زیباترین و خوشبوترین گل‌های جهان، گل‌هایی هستند که زشت‌ترین و خطرناک‌ترین خارها را دارند ولی ما دوست‌شان داریم. در این راستا، هیلگا مورنو (Helga Moreno) سرشناس آشناست که برای نخستین بار در سال 2014، در تحقیقی مستقل 43 ایراد را بر وردپرس وارد آورد و به کالبدشناسی تک‌تک آنان پرداخت. وجه اهمیت این نقد بر وردپرس از آن جهت است که نزدیک تمام همکاران هیلگا و اغلب توسعه دهندگان وردپرس نیز در این فرمایش با او اشتراکاتی داشتند و مهر تاییدی بر منطقی بودن و اعتبار این نقد زدند. این مقاله نیز، ترجمه نقد هیلگا مورنو بر محبوب‌ترین سیستم انتشار محتوا در تاریخ وب است که نخستین بار با عنوان WordPress Fans Beware: Main Disadvantages of Using WordPress از منابع onextrapixel. از آنجا که تاریخ انتشار این مقاله، پیش از آپدیت وردپرس به نسخه‌های 4.1 و 4.1.1 بود و اغلب نقدهای وارده در آپدیت‌های جدید وردپرس، به نوعی رفع سخت شد، لذا بنده نیز از برگردان مواردی که اکنون در وردپرس دیده نمی‌شوند و یا بدست مؤلف اصلی مقاله دیده نشده‌اند، جهت صرفه‌جویی در واژه ها و وقت، پرهیز کرده و تنها موارد و نقدی را که هم الان نیز بر وردپرس و نسخه جدید آن نیز وارد است را ترجمه و در کمر بستن بیننده پارسی زبان پیمان داده‌ام.

در حالی که همگان وردپرس را ستایش می‌کنند، ما تصمیم گرفتیم که برای مدتی از این عده جدا شده  قالب وردپرس و طور دیگری به ماجرای پروژه‌ی وردپرس نگاه نماییم و به عنوان یک استثنا، به ناهماهنگی‌ها و ضعف‌های آن بپردازیم. قبل از هر چیزی ما از تمامی هواداران وردپرس تقاضا داریم که واژگان ما در این نقد را به حساب توهین و یا تخریب این سرویس دوست داشتنی قرار ندهند. بیایید به شکل سر راست به این سوژه بپردازیم: ما در مقابل چیزی همانند به CMS پیمان داریم که آن را توسعه می‌دهیم و برای آن قالب طراحی و تعریف می‌کنیم. شدنی است با خویش بگویید که آیا اصلا نقد چنین سرویس محبوبی که روزانه میلیون‌ها نفر متعلق به برای نشر درونمایه استفاده کرده و میلیون‌ها نفر دیگر نیز از این درونمایه بهره‌گیری می‌کنند، چه لزومی دارد؟ اما مباحث توسعه وب، با محبوبیت سروکار ندارد و در جهت گسترش به ضعف‌های هر چیزی حتی وردپرس می‌پردازد و این از بدیهیات توسعه وب است.

معایب و ضعف‌های اساسی در وردپرس
1 . جدی‌ترین سستی وردپرس از دیدگاه ما و دیگر گسترش دهندگان و فعالان این عرصه، مشکلات امنیتی آن است که آن را دائما در معرض خطر قرار می‌دهد. با توجه به این موضوع و رشد حرفه‌ای نرم ادوات در عالم در روبرو رشد و گسترش وب، می‌توان گفت که این یک درستی است که شما دائما در معرض این گزند پیمان دارید و این سیستم بیچارگی دارد که مدیر آن، دائما از عقیده امنیتی و اطلاعات امنیتی در سطح دلخواه باشد. برای مطالعه بیشتر درمورد معایب وردپرس اینجا کلیک کنید.

2 . دومین ضعف وردپرس این است که به واقعیت و بخردانه پیکربندی نشده است. به عنوان نمونه: پیوندهای گرد فقط زمانی کامل می‌شوند که شما به صورت دستی از افزونه‌های سئو، آن را بهینه و تثبیت کنید. این منطقی است که در پیکربندی دیگری همانند مبارزه با هرزنامه‌ها، وردپرس استوار پیکربندی شده که می‌تواند بسیار مفید باشد، ولی آنچه مبهم و ضعف تلقی می‌شود این است که این امکان چگونه می‌تواند اختصاصی شود و برای همه مجموعه نباشد. راستی این است که این سیستم، زیاد شلوغ پیکربندی شده است و بیش از حد به مواردی در آن پرداخته شده که باید روشن و صریح می‌بودند.

3 . ناتوانی دیگر وردپرس در روش نمایش موضوعات منتشر شده است (بخشی از permalink تماشای مطالب بعد از نام دامنه) که بسیاری از کاربران حتی از آن آگاهی نیز ندارند. این موضوعی است که به راحتی قابل تغییر است ولی در نخست این در حالیست که محتوای زیادی شدنی است منتشر شود الی کاربر این جستار را بداند و این سوژه بیشتر کاربر را به شگفتی وا میدارد.

4 . وردپرس از پروسه پیکربندی multisite (شناخته شده به عنوان شبکه) بهره‌گیری می‌کند که مبحثی عمیقا فنی است. اما یک ایده سودمند دربرگیرنده مرحله‌بندی سرور و پیرامون فرآوری محتواست که متکی بر این خاصیت است. ما در حال صحبت کردن با گسترش دهندگان در باره DeployMint هستیم.

5 . وظایف کلیدی در ویرایشگر وردپرس مثل برپایی انواع پست سفارشی و رده‌بندی می‌تواند شامل نوشتن شمار زیادی از کدهای فنی پیچیده باشد، که برای یک CMS می‌توانست زیاد دوستانه‌تر و راحت‌تر با رابط گرافیکی بهتری پیکربندی شود.

6 . بی‌شک آموزش‌های وردپرس، ناسازگار و ناکافی نیست. اما در حال حاضر ممکن است شما از حجم آموزش‌ها مبتلا دشواری ها ادراکی شوید، حتی اگر از منابع معتبری کاربرد کنید و معمولا طول می‌کشد تا از میانی متعدد آموزش‌ها، دشوار اصلی وب‌سایت خود را پیدا کنید.





:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: